
Geri Dönüşüm Tesisi Ayağınıza Geldi
18 Kasım 2022
Şık ve Pratik Yağmur Suyu Deposu
23 Kasım 2022ABD’nin Utah Eyaletindeki Salt Lake City’de baskı ve tasarım alanında faaliyet gösteren Signs.com e-ticaret sitesi, logolarla olan ilişkimizi ölçmek için 156 Amerikanla Branded in Memory isimli bir araştırma yapmış. Yoğun olarak ABD’de faaliyet gösteren ancak dünyaca bilinen 10 markanın logosunu, 156 Amerikana sormuş ve hatırladıkları kadarıyla çizmelerini istemiş. Çizim yeteneği bir kenara, görsel hafızayı kullanarak yapılan çalışmaların kimileri o kadar kel alaka kalmış ki markalar adeta tanınmaz hale gelmiş.Toplamda 80 saatlik çizim yapılan çalışmada yer alan markalar hiç de öyle küçümsenecek, birbirine karışacak markalar değil üstelik. Apple, Adidas, Burger King, Domino’s, 7 Eleven, Foot Locker, Starbucks, Walmart, Target ve IKEA’dan oluşan listede perakendeden fast food’a ve teknolojiye uzanıyor. Her 5 kişiden biri, atletik ve spor ayakkabılar satan Foot Locker’ın logosundaki hakemin şapka taktığını düşünüyormuş. Ve bu 156 kişinin neredeyse yarısı Starbucks’ın logosundaki denizkızının taç takmadığını varsaymış. Ancak denizkızının tacı var.
Signs’ın yaptığı araştırma sonucunda ortaya çıkan hayali logoları aşağıdan inceleyebilirsiniz. Bu hayali logolar, markaların gerçek logosu olsaydı karşılaşacağımız kurumsal kimliklere gülmemek işten bile de değil.
Serkan Dinç sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
1 Comment
On yıl kadar çalıştığım ilk tekstil işletmesinin tamamen pamuklu kumaşlar üzerne rulo baskı ve gravür tekniğini tanırdım. Buradaki ayrıntiara yorum dahi yapamadım.